© 2017 DaDoProd
Leerlingenraad op De Borghoek
V isie Wij vinden het belangrijk dat leerlingen betrokken worden bij de school als organisatie en het schoolbeleid. Wij vinden het belangrijk dat onze leerlingen zich gezien en gehoord voelen en een bijdrage leveren aan ons onderwijs. Op deze wijze beogen wij een hoge betrokkenheid van onze leerlingen. Doel De leerlingenraad levert een bijdrage aan het betrekken van leerlingen bij ons dagelijks onderwijs en onze organisatie. De leerlingen voelen zich gezien en gehoord en hebben  een eigen stem binnen de schoolorganisatie. De leerlingenraad heeft hiernaast de volgende doelstellingen: Verantwoordelijkheid van leerlingen voor schoolse zaken bevorderen Leerlingen een beter inzicht geven in de organisatie van de school Kwaliteit van de schoolorganisatie bevorderen Bevorderen van verschillende vaardigheden van leerlingen (21st century skills) Het oplossen van problemen die bestaan binnen school Leerlingen kennis laten maken met de democratische beginselen Bevorderen van actief burgerschap
· · · · · · ·
De klassenvertegenwoordigers uit groep 5, 6, 7 en 8 bespreken allerlei vragen en opmerkingen waar leerlingen mee zitten ten aanzien van: De schoolorganisatie De regels op school Ervaringen en meningen van kinderen omtrent bepaalde beslissingen die genomen zijn Suggesties, ideeën t.a.v. activiteiten, school etc. Er wordt uitdrukkelijk nooit over personen gesproken Deelnemers De adjunct- directeur Uit elke groep (vanaf de groepen 5) 1 leerling Uit de deelnemers wordt een voorzitter en een secretaris gekozen
· · · · · · · ·
Leerlingenraad op De Borghoek
V isie Wij vinden het belangrijk dat leerlingen betrokken worden bij de school als organisatie en het schoolbeleid. Wij vinden het belangrijk dat onze leerlingen zich gezien en gehoord voelen en een bijdrage leveren aan ons onderwijs. Op deze wijze beogen wij een hoge betrokkenheid van onze leerlingen. Doel De leerlingenraad levert een bijdrage aan het betrekken van leerlingen bij ons dagelijks onderwijs en onze organisatie. De leerlingen voelen zich gezien en gehoord en hebben  een eigen stem binnen de schoolorganisatie. De leerlingenraad heeft hiernaast de volgende doelstellingen: Verantwoordelijkheid van leerlingen voor schoolse zaken bevorderen Leerlingen een beter inzicht geven in de organisatie van de school Kwaliteit van de schoolorganisatie bevorderen Bevorderen van verschillende vaardigheden van leerlingen (21st century skills) Het oplossen van problemen die bestaan binnen school Leerlingen kennis laten maken met de democratische beginselen Bevorderen van actief burgerschap
· · · · · · ·
De klassenvertegenwoordigers uit groep 5, 6, 7 en 8 bespreken allerlei vragen en opmerkingen waar leerlingen mee zitten ten aanzien van: De schoolorganisatie De regels op school Ervaringen en meningen van kinderen omtrent bepaalde beslissingen die genomen zijn Suggesties, ideeën t.a.v. activiteiten, school etc. Er wordt uitdrukkelijk nooit over personen gesproken Deelnemers De adjunct- directeur Uit elke groep (5a, 5b, 6, 6/7, 7 en 8) 1 leerling Uit de deelnemers wordt een voorzitter en een secretaris gekozen
· · · · · · · ·